تبیان، دستیار زندگی
ایران راه گل‌زنی را به خوبی می‌دانست پشیمان نیستم؛ مشكل چندانی نداشتیم مطمئن باشید ژاپن به جام جهانی می‌رود زیكو سرمربی تیم ژاپن پس از شكست در برابر ایران گفت: می‌دانستم كه دیدار مشكلی را پیش روی داریم اما برابر ایران به مشك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیكو پس از شكست برابر ایران:

تیم ایران راه گل‌زنی را به خوبی می‌دانست پشیمان نیستم؛ مشكل چندانی نداشتیم مطمئن باشید ژاپن به جام جهانی می‌رود

زیكو سرمربی تیم ژاپن پس از شكست در برابر ایران گفت: می‌دانستم كه دیدار مشكلی را پیش روی داریم اما برابر ایران به مشكل آنچنانی برخورد نكردیم.

‌ سرمربی تیم ژاپن پس از پایان دیدار ایران و ژاپن در جمع خبرنگاران گفت:‌ ایران، بحرین و ژاپن سه تیم مدعی صعود به جام جهانی هستند و ما نیز پس از شكست در برابر ایران ناامید نیستیم و ایران نیز صد درصد مطمئن از صعود نیست.

وی افزود: مطمئن باشید اگر تیم سوم هم باشیم در پلی آف به جام جهانی می‌رویم.

زیكو در مورد بازی ژاپن در برابر ایران تصریح كرد:‌ تیم ایران راه گل‌زنی را به خوبی می‌دانست با این حال مشكل چندانی پیدا نكردیم كه افكار ما را متشنج كند.

سرمربی تیم ژاپن تفاوت سیستم بازی ایران نسبت به دیدار برابر بحرین خاطرنشان كرد: ایران در خانه‌ی بحرین بازی می‌كرد و به همین دلیل برای كسب یك امتیاز با سیستم متفاوتی كار می‌كرد و توانست حداقل امتیاز را كه بسیار مهم نیز بود به دست آورد اما می‌دانستیم ایران در برابر ما با سیستم متفاوتی بازی خواهد كرد.

وی در مورد بازی هیده‌توشی ناكاتا نیز خاطرنشان كرد: ناكاتا بازیكن بزرگی است در این بازی خوب كار كرد اما به طور قطع در آینده با آماده‌تر شدن تاثیر بیشتری در نتیجه‌گیری تیم خواهد داشت.

زیكو در پاسخ به سوالی كه از وی در مورد جابجایی كاپیتانی از ناكاتا به میاموتو پرسیده شده بود ، گفت:‌ تعویض كاپیتانی هیچ ربطی به بازی امروز نداشت تنها دلیل كاپیتانی میاموتو دوری یكساله ناكاتا از تیم ملی بود و سه روز پیش از بازی نیز با صحبتی كه با ناكاتا داشتم این تصمیم را گرفتیم.

وی در مورد حضور در ایران نیز تصریح كرد: سه روز است كه در ایران اقامت دارم و از مردم شما و آشنایی با آنها خشنود هستم.

زیكو درباره‌ی آینده‌ی كاری خود در ژاپن گفت: بدون كمترین مشكل در ژاپن در حال كار كردن هستم و حضور در ژاپن یكی از بهترین دوران زندگی‌ام بوده است.

زیكو در مورد بازی برگشت ایران و ژاپن اظهار داشت: به عقیده‌ی من بازی برابری انجام شد اما مهم این است كه بازی در ژاپن شرایط خاص خود را دارد و ما برای آن بازی اهداف مشخصی را تعیین خواهیم كرد اما اختلاف نتیجه‌ی ما با ایران آنقدر زیاد نیست كه تنها به این تیم فكر كنیم چرا كه هدف بعدی ما بی‌تردید بحرین خواهد بود.

زیكو در مورد سیستم چهار دفاعی ژاپن نیز گفت: ما تاكید زیادی روی این سیستم داشتیم چرا كه در دیدار با كره‌ی شمالی با سه دفاع به مشكل برخوردیم و تصمیم‌ گرفتیم در بازی با ایران از چهار دفاع استفاده كنیم و من نیز بر روی تصمیم خودم تاكید دارم و از اتخاذ آن پشیمان نیستم.